Pentru Mobilier Mangusta, producător de mobilier la comandă din Suceava, cea mai bună promovare o reprezintă seriozitatea și dedicarea cu care se implică în fiecare proiect. Cu o experiență de peste 15 de ani în industria mobilei, dl Ionuț Olari vorbește despre începuturile și creșterea companiei, despre adaptarea la ritmul pieței și importanța unui mindset centrat pe soluții.
O scurtă privire:
- servicii oferite: producție mobilă; servicii către terți (debitare, aplicare cant, frezare, găurire).
- echipamente de prelucrare a lemnului de la Biesse: circular de tăiere în pachet Selco SK 4, mașină automată de aplicare cant Jade 240.
- tipuri de proiecte: rezidențiale și comerciale.
Cum ați început? Și câteva cuvinte despre drumul parcurs.
Angajat la o firmă producătoare de mobilă, în urmă cu 20 de ani. Mi-a plăcut foarte mult să produc, să creez, m-am atașat de activitate și de domeniu.
În vremea aceea, tehnologia era diferită, era la început: croiam, căntuiam cu fierul de călcat, asamblam… Așa era tehnologia pe atunci.
În 2008, când a venit criza financiară, au început probleme și firma a dat faliment. Am încercat să mă duc înspre alte domenii, dar o cunoștință mi-a propus să lucrez în fostul atelier. Sculele erau încă acolo. M-a încântat ideea. Am contactat un fost colaborator pentru susținere și ne-am apucat de treabă.
În 2012, am avut oportunitatea să preiau Mangusta, care avea 9 angajați. Am crescut cu dorința de a face lucruri inedite, ne-au bucurat provocările. Chiar dacă, la momentul cererii, nu am avut soluția, nu am spus ”Nu”. De aici, notorietatea. Avem clienți din recomandare în recomandare. În 11 ani, cred că pânza de la circular s-a oprit doar în perioada pandemiei.
Ce servicii oferiți?
De la bun început am oferit prestări de servicii către terți: debitare, căntuire, frezări, găurire și servicii de producție de mobilier.
În 2012 am fost una dintre primele vopsitorii de MDF din Suceava.
Ce provocări ați întâlnit pe parcurs?
Nenumărate au fost, fiecare cu povestea ei. Fiecare provocare părea fără ieșire, la momentul respectiv. Privind înapoi, ne apucă râsul. Acum știm că ieșim din orice situație. Știm că vor mai apărea și că le vom găsi soluții.
Vă dau câteva exemple. Am lucrat la un proiect care nu a ieșit cum trebuia. Am fost nevoiți să refacem în 2 zile. Am muncit fără oprire, nu am dormit, dar am reușit.
O altă provocare: am avut angajați care au plecat în alte țări. Până am găsit pe altcineva, am preluat eu sau unul dintre colegi munca celor plecați.
Oricâte provocări am avut, am crescut de la un an la altul, ca un copil. Așa am și văzut firma, ca pe copilul meu. Până au venit copiii și au devenit prioritari.
Care sunt motivele pentru care ați decis să achiziționați utilaje de prelucrare a lemnului?
Piața este în continuă dezvoltare. Suceava e un oraș foarte tehnologizat. E printre primele trei orașe ca număr de utilaje. În zona noastră, orice atelier, chiar și PFA-urile, au utilaje. Și sunt câteva sute de producători în județ.
Ai nevoie de utilaje să ții pasul și pentru că e o criză de forță de muncă. Fără ele nu poți face față.
Trebuie să investești continuu. Dacă la doi ani nu vii cu ceva nou, nu faci față. Rămâi în urmă.
Cum s-au schimbat ritmul și productivitatea după ce ați început să utilizați echipamentele?
Productivitatea s-a schimbat substanțial. Pe găurire, am crescut cu aproximativ 40%.
A crescut foarte mult și calitatea. Este încurajator pentru noi. Așa că ne orientăm spre următoarele investiții.
Ne puteți vorbi despre un proiect definitoriu pentru dvs.? Poate un proiect de amploare sau care vă este mai drag decât celelalte. Unul sau mai multe proiecte importante / deosebite.
Sunt multe proiecte care și-au pus amprenta asupra evoluției firmei.
La unul dintre ele, am avut contract cu un hotel din Suceaca în care trebuia să realizăm mobilier într-un timp foarte scurt.
Mobilizarea a fost foarte mare. De altfel, ne-a și dat impulsul să cumpărăm mașina de găurit. Fără ea, nu reușeam să ducem un hotel de 5 etaje la bun sfârșit. Am lucrat ca la carte.
Ce face diferența?
Seriozitatea și implicarea. Suntem una dintre firmele care preferă să piardă sau să stea mai mult la montaj până când clientul este mulțumit. Nu ieșim din casa clientului până nu îi place cum e pus ultimul șurub. Mobila la comandă trebuie să potrivească perfect în fiecare colț, în fiecare unghi.
Chiar dacă măsori de două ori, în teren tot apar surprize. Nu plecăm de la lucrare până nu iese ca turnată.
Dacă apare o problemă la o lucrare, clientul semnalează și are întâietate față de lucrările noi. Clienții percep această dedicare și apreciază.
Știm că nu există în mobila la comandă varianta în care o duci, o pui în casă și pleci. Fine tuning-ul este foarte important.
Care este cel mai important lucru pentru reușita unui proiect?
Voința și implicarea. Dacă nu vrei cu adevărat să faci un proiect bine și la timp, nu ai reușită 100%.
Dacă vrei să vezi cum crește, cum se dezvoltă și ești realist, atunci rezultatele sunt foarte bune.
Ce planuri de viitor aveți, ce v-ați propus pentru perioada următoare?
Avem multe planuri. Primul este de relocare. Am crescut și ne-a rămas căsuța mică.
Avem în plan și o reorganizare pe care vrem să o gândim pe o perioadă de 10 – 15 ani.
Luați legătura cu Mobilier Mangusta:
- pe site: mobilier-mangusta.ro
- pe Facebook: aici
- pe Instagram: aici