08/05/2023

Jurnal din producție: La Segheria

Am stat de vorbă cu domnul Rolland Szabolcs Lazin, manager general La Segheria L&P din Satu Mare, despre satisfacție și provocări, perseverență, strategie și dezvoltare în domeniul producției de mobilier la comandă. A pornit la drum în 2017, cu dorința de a aduce ceva nou pe piață și încrederea că va găsi soluții de câte ori este nevoie. Astăzi, pasiunea și implicarea au rămas neschimbate și sunt îmbogățite de recunoașterea în piață și șapte ani de clienți mulțumiți.

Cum ați început? Și câteva cuvinte despre drumul parcurs.

În urmă cu ceva ani, lucrat în Sicilia, asiguram serviciile de transport și montaj pentru Ikea. Am revenit acasă, în Satu Mare și în 2016, asociatul nostru a venit cu o propunere: să deschidem o ”croitorie”. M-a lăsat mut de uimire, inițial nu am știut ce să îi răspund. Am întrebat doar: ”Ce fel de croitorie?”. ”De PAL și MDF”, mi-a răspuns.

Apoi, în 2017, fratele meu mi-a spus că am de ales între două opțiuni: ori conduc firma, ori conduc firma. Așa că am ales să… conduc firma.

Am adus din Italia două utilaje vechi, dintre care un circular de debitare din 1989, ”născut” chiar înaintea mea. Problema este că lucrau două, trei zile pe săptămână și apoi trebuia să le reparăm, ca săptămâna următoare să le putem folosi din nou.

Am apelat la service-ul firmei din Italia, îi chemam de două ori pe an pentru reparații și mentenanță, am alocat bugete serioase pentru asta. Au venit atât de des, încât în cele din urmă am învățat noi ce aveam de făcut.

În 2019 ne-am dat seama că trebuie să luăm o decizie. Noi lucram deja cu Accesoria pentru partea de accesorii pentru mobilier. Iar în momentul când a venit Gabriel Filip la noi să ne povestească despre Biesse, am considerat că e lucrul potrivit pentru noi.

În 2020 am făcut leasing și am achiziționat un circular de tăiat în pachet Selco SK 4. Mulțumirile noastre lui Gabi Filip, că s-a implicat și ne-a pus în legătură cu oamenii potriviți. Trebuie să vă spun că eu sunt foarte mulțumit de voi, ca grup. Sunteți flexibili, ajutați când e nevoie, vă implicați. Eu lucrez cu foarte mulți furnizori și voi sunteți unul dintre cei doi care îmi sunt foarte dragi. Cu ceilalți am o relație de business, cu voi avem și o relație de la om la om. Îmi pare foarte bine că v-am cunoscut.

Adevărul este că nu sunteți prima firmă cu care am încercat. Cei cu care am mai lucrat nu aveau flexibilitate ca politică a firmei, deci nici agenții nu puteau fi flexibili. Nu aveau posibilități să se plieze pe nevoile clientului, nu aveau deloc libertate.

Acum avem de la Biesse un circular debitare pachet Selco SK 4 și o mașină automată de aplicat cant Jade 240, totul din fonduri proprii.

Ce servicii oferiți?

Oferim, pe de-o parte, servicii pentru terți: debitare, căntuire, pre-găurire.

Pentru clientul direct, creăm proiecte de mobilier la comandă, cu tot ce implică: concept, producție, montaj. Și accesorii pentru mobilier.

Ce provocări ați întâlnit pe parcurs?

Cea mai mare provocare a fost cea despre care vă povesteam, cu utilajele pe care le-am folosit la început și din cauza cărora nu aveam continuitate în producție.

Care sunt motivele pentru care ați decis să achiziționați utilaje de prelucrare a lemnului de la Biesse?

Scurt și cuprinzător: agentul a știu să vândă. A înțeles ce avem nevoie și ne-a oferit exact ce ne trebuie.

Cum s-au schimbat ritmul și productivitatea după ce ați început să utilizați echipamentele?

Circularul mănâncă tot. E în stare să tripleze volumul. Taie și în pachet, câte două, trei foi deodată. Îți spune ce să faci, cum să întorci piesa respectivă. Nu ai cum să nu te descurci.

Ne puteți vorbi despre un proiect definitoriu pentru dvs.?

Suntem mândri în egală măsură de toate proiectele noastre. În fiecare am pus o bucățică de suflet și ne-am dat interesul să iasă cât de frumos și cât de bine posibil.

Ce face diferența?

Noi suntem unicii în Satu Mare care nu spunem ”Nu”, pentru că putem face orice. Orice proiect, oricât de sofisticat. Avem utilaje, suntem deschiși, învățăm, vedem portițele. Credem că nimic nu e imposibil. Mulți dintre clienții care au venit la mine de-a lungul vremii mi-au spus: ”Tu ești singurul care nu spune Nu”. Am făcut tot ce ne-a stat în puteri să transformăm în realitate fiecare idee și ne-a ieșit. Clienții au fost super mulțumiți.

Care este cel mai important lucru pentru reușita unui proiect?

Angajatul. Dacă nu ai angajați buni, mulțumiți, care să își facă treaba bine, lucrările nu ies cum trebuie.

Noi avem cinci angajați care sunt de mai mult de doi ani cu noi. I-am învățat să lucreze cu echipamentele, iar ei se implică, își dau tot interesul.

Facem lucrurile ca și cum le-am face pentru noi. Acesta este un lucru pe care eu l-am învățat în străinătate. Eu, lucrarea mea, am făcut-o mereu așa cum mi-ar plăcea mie.

Și eu sunt alături de ei, ajut cu tot ce pot, financiar sau de altă natură, ca să rezolvăm problema, iar ei să fie liniștiți și să se concentreze pe ce au de făcut. Și ei, și eu suntem mulțumiți.

Ce planuri de viitor aveți, ce v-ați propus pentru perioada următoare?

Avem până în prezent o investiție de 400.000 eur în echipamente. Eu văd firma ca pe un copil. În primii 7 ani am investit să creștem și să devenim cunoscuți. Ca și ”cei 7 ani de acasă”, și în business primii ani sunt cei mai importanți. Pentru perioada următoare, dorim să ne stabilizăm, să ne bucurăm de rodul eforturilor noastre. Iar pe termen lung, să investim din nou, să ne extindem.


Luați legătura cu La Segheria: