24/11/2020

Mitică Neacșu

Care este, pe scurt, experiența ta?

Am aproximativ 19 ani de activitate în domeniu și peste 1000 clienți / utilaje deservite.

Care sunt utilajele care nu mai au niciun secret pentru tine?

Circulare de debitat în pachet, mașini de aplicat cant, utilaje CNC găurire.

Îți amintești care este prima mașină servisată de tine?

O mașină de aplicat cant: Quartz 4.

Ne povestești puțin despre echipă?

Mă regăsesc în vorbele lui H.D. Thoreau: „Să formezi o echipă este doar începutul, să rămâi împreună este progresul, să lucrezi împreună este succesul!”

Principiile de bază ale echipei noastre sunt comunicarea și încrederea reciprocă. Fiecare e responsabil și autonom, avem încredere că fiecare își face treaba cât poate de bine. Dacă nu știm ceva, ne întrebăm unii pe ceilalți. Fiecare oferă ce are mai bun și învățăm unii de la alții. Transparența e totală și când avem probleme, și când avem succes. Am muncit cu toții să fim cât mai uniți.

Munca în echipă se traduce în muncă eficientă. Acest lucru înseamnă o productivitate mai bună, costuri reduse și multe alte beneficii.

„Dacă fiecare înțelege ce are de făcut, atunci lucrurile vor merge de la sine.”

Ne simțim ca o familie. Cel mai important e că ne-am calibrat și gândim unitar. Asta se vede la instalări, fiecare știe ce are de făcut de la sine, e un consens general pe care uneori nici nu trebuie să îl discutăm.

Învățăm unii de la alții și ne susținem reciproc. Când am o problemă, la început încerc să o rezolv eu. Așa învăț cel mai repede. Dar apoi, dacă nu reușesc, și eu ridic două degete, apelez la colegi. În timp ce reprezentanții tehnici Biesse sunt specializați pe câte un utilaj, noi știm toată gama, ca să acoperim nevoile clientului. De aceea, sunt foarte importante colaborarea, susținerea colegilor și învățarea continuă.

Din câți oameni este formată echipa și care este media de vârstă?

Suntem 10 persoane – 9 oameni care intervenim pe teren și 1 răspunde la cererile de piese de schimb. Media de vârstă este de 40 de ani.

Spune-ne câteva cuvinte despre tipurile de servicii pe care le acoperă echipa ta.

Serviciile oferite clienților sunt: instalare, mentenanță (corectivă și preventivă) și consultanță.

Oferim mentenanță corectivă clienților care ne solicită ajutorul când au o problemă punctuală cu echipamentele. Intervenim online, telefonic și la fața locului, după cum o cere situația.

Avem și clienți cu care colaborăm pentru mentenanță preventivă: avem contracte pe un termen mai lung și verificăm lunar utilajele.

Cu Movi Design, de exemplu, am început de anul trecut service lunar preventiv. Se vede diferența la aceste utilaje întreținute ca la carte: în perioada asta nu a mai avut nevoie mentenanță corectivă sau intervenții de urgență.

Un plus al echipei noastre este că mare parte dintre colegi au făcut și producție, de aceea putem oferi clienților consultanță, informații din experiența noastră. Îi îndrumăm cu privire la fluxul tehnologic, de exemplu. Mergem să vedem întâi spațiul unde doresc să amplaseze utilajele, ne asigurăm că va exista un flux bun, să știm că acolo punem priză, dincolo aer etc.

Ca să grăbim procesul de acomodare a clienților cu utilajele noi, am început să facem training-uri în showroom-ul Accesoria, înainte să primească utilajele. Am avut clienți care au cumpărat utilaje de debitare, aplicare cant și utilaje pentru găurire și am programat câteva zile de instruire în showroom să vadă cum se folosește, cum se mișcă echipamentul și să învețe să îl opereze.

În aceeași idee, punem la dispoziție soft-ul înainte să primească utilajele, ca să poată să se familiarizeze, să poată să îl și folosească deja când vine.

Din feedback-urile pe care le-ai primit de-a lungul vremii de la clienți, ce consideri că apreciază cel mai mult?

Disponibilitatea. Noi suntem disponibili telefonic ori de câte ori există o întrebare. Oamenii au nevoie de acest lucru ca să își rezolve problema, să nu stea în loc producția.

Calitatea serviciului. E avantaj și pentru mine, și pentru client. Și el are continuitate, nici eu nu vreau să mă întorc, să îmi dublez timpul de lucru.

Care este planul tău de dezvoltare pentru echipa de service?

Dezvoltarea echipei este primordială pentru compania noastră. De aceea, este continuă. Pe lângă training-urile externe (online și prezența în Academia Biesse), facem sesiuni și intern (o gamă de produse la 2 luni sau mai des, la nevoie).

La Academia Biesse intri adânc în cunoașterea unui utilaj. Este o hală mare cu toate utilajele, sunt prezenți tehnicieni Biesse și desfaci utilajul pe care vrei să îl înveți, îl cunoști în cele mai mici detalii.

Intern, organizăm întâlniri pe Teams în care împărtășim ce probleme noi am întâmpinat și ce soluții am găsit; ce update-uri există la utilaje, la soft-uri. Ne asigurăm că suntem toți actualizați.

Cât de importante sunt certificările în meseria ta?

Certificarea este o validare a competențelor, este ca o „carte de vizită” care îți asigură multe beneficii (ești la curent cu schimbările tehnologice, ai un salariu mai mare, dobândești abilități noi).

Care este cel mai amplu proiect pe care l-ai coordonat?

Ca și complexitate, WIP. Este încă în derulare. Sunt 2 linii automate, de 80 m lungime, cu mașini de cant duble, dispozitiv de transport între ele, mașini de găurit.

Au fost mai multe proiecte din care am învățat foarte mult. Dar din punct de vedere al mărimii, cele mai importante au fost la PGS Sofa, Artemob International, BWN Promobila, Datrimex, Olips 2003, Victoria Barita, Movi Design Factory, Vertical Design, Ketor Design , Riky Dani.

Care este cea mai mare mulțumire profesională a ta, până acum?

Am creat o echipă competitivă.

Ai o recomandare pentru producători?

Ca regulă de bază, pornind de la experiența mea, pot spune că identificarea cauzei, duce la rezolvarea problemei. Îi îndemn să încerce să identifice sursa problemei. Odată făcut acest pas, cu siguranță vor găsi căi de rezolvare.


Părerile clienților

Aurelian Lae (Riky Dani): Despre Mitică? De la EXTRAORDINAR în sus. Este serios, un foarte bun profesionist.

Relu Moiceanu (Ketor): Am relație foarte bună cu Mitică, este foarte prompt, răspunde la fiecare solicitare. DImineața, noaptea, oricând am o problemă și îl sun, el îmi răspunde.